Om garanti och support?


Vi har 1-3 års fabriksgaranti på allt vi säljer och dessutom självklart livstid support från vår sida. För att exakt veta garantitiden på önskat köp vänligen läs specifikationsfliken längst ner där det framgår. Skulle det vara något är det bara att kontakta oss. Vi hjälper er mer än gärna!




Kan fri och hemfrakt erbjudas?


Under vissa högtider tenderar det att erbjudas och under specifika kampanjer, men också för återkommande kunder samt för kunder som handlar i större antal. Utöver detta sker alla leveranser alltid helt säkert, fullt försäkrade och med spårbarfunktion hela sträckan. Önskar ni hemleverans till dörren är det bara att välja detta under fraktalternativen i kassan. Er order kommer då att levereras hem till er utifrån den tiden ni anger tillgängliga när vår budfirma kontaktar er via sms eller telefon.




Vad innebär microsoft certifierade?


Precis som det behövs körkort och en hel del erfarenhet för att sätta sig bakom ratten i en bil krävs det inte minst sagt också en hel del beprövad erfarenhet för att vara en trygg och framgångsrik IT-återförsäljare. Inom IT-världen och andar branscher kallas detta av vara certifierad, i vårt fall är våra kunskaper certifierade och fullt godkänd av ingen mindre än Microsoft Corporation. Vi är fullt certifierade ibland annat operativsystem, servermiljö, systemsäkerhet, systemtopologier och drivsäkerhet. För mer detaljerad information angående dessa certifieringar vänligen kolla in fliken certifieringar under ”om oss” eller ställ frågan direkt till oss så hjälper vi er mer än gärna!




Hur lång är leveranstiden?


Vi gör alltid vårt bästa för så snabba leveranstider som möjligt, just nu ligger den genomsnittliga leveranstiden på 4-14 arbetsdagar beroende på vad som beställs, till vilket antal och via vilken budfirma. Er exakta leveranstid framgår alltid i samband mer er orderbekräftelse tillsammans med försändelse-id och spårlänk. Vi är en av få som även erbjuder garanti på leveransdatumet, vilket innebär att om er leverans uteblir försenad mer än 5-vardagar efter angivet leveransdatum betalas en komparationssumma ut i form av ett presentkort som är aktivt under ett helt år. Detta gör vi för att vi värnar om vad vi lovar våra kunder och tycker att förseningar som ni inte påverkat själva ska ni inte heller dras med utan att kompenseras för det. Att leverera i rätt tid är a och o för oss!




Vilka fraktalternativ erbjuder ni?


För er bekvämhet erbjuder vi en rad olika fraktaltnativ både för dig som privatperson och som företagare. Oberoende av vad ni väljer sker alla leveranser alltid helt säkert, fullt försäkrade och med spårbarfunktion hela sträckan. Våra fraktpriser är dagsfärska och sätts efter antal, vikt och ifall en pågående fraktkampanj är aktiv. Genom ett tätt samarbeta med både Billigtpaket och Shiplink väljer vårt system även ut en av de nedstående budfirmorna automatiskt åt er efter bästa säkerhet, avstånd från er adress, omdöme i området, snabbhet i leverans samt pris. Detta efter att ni valt ifall ni vill ha leverans till ombud, leverans hem eller leverans till företag i kassan. Tre dagar innan er leverans sker kommer ni även att uppdateras med kontaktuppgifter på budfirma, försändelse-id samt spårlänk via ett nytt mejlmeddelande från oss. Detta utöver den detaljerade orderbekräftelsen som skickas från oss inom förloppet av 5-minuter efter att ni lagt en beställning. Vi leverans via: Schenker - leverans till ombud & hem (spåra försändelse) Bring - leverans till ombud, hemadresser & företagare (spåra försändelse) Postnord - leverans till ombud, hemadresser & postförskott (spåra försändelse) UPS - leverans till ombud, hemadresser, företagare & postförskott (spåra försändelse) DHL - leverans till ombud, hemadresser, företagare & postförskott ( spåra försändelse )




Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?


Hos oss kan du göra inbetalningar via ett brett antal metoder, alltid med säkerhet och smidighet i främsta fokus. Allt från internationellt kända betalningsalternativ som paypal, bankgiro och faktura till mer moderna och flexibla sätt som postförskott och swish. För mer detaljerad information om varje betalsätt vänligen läs nedstående information om hur du utför en betalning med vardera.




Hur genomför jag en betalning med Paypal?


I dagsläget använder mer än 200 miljoner människor Paypal både för att det är mycket smidigt och snabbt men också för att det är avgiftsfritt mot dig som konsument samt dessutom väldigt tryggt i och med köparskydd. Vår webbutik har full integration mot Paypal och du betalar enkelt genom att trycka på Paypal knappen på vägen ut ur kassan. Hos oss kan du alltid betala med Paypal oavsett om du handlar för 250kr eller 250000kr. Via Paypal kan du även betala med alla möjliga kredit och bankkort, saknar du ett konto tar det inte mer än ett fåtal minuter att skapa ett samt börja använda. Köparskydd? Syftet med PayPal’s köparskydd är att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar från vår e-butik som samarbetar med PayPal, eftersom du utöver möjligheten att kunna vända dig till oss också kan vända dig till PayPal om du får problem med ditt köp. Dessutom kan du känna dig lugn med att vi som enskilt företag aldrig ber dig att lämna ut dina betaluppgifter. Du behöver bara skriva in din e-postadress och ditt PayPal-lösenord för att genomföra och bekräfta en betalning, som sedan sker med marknadens främsta dataskyddssäkerhet, vi hanterar aldrig dina betalningsuppgifter.​ Vad täcks av skyddet? Köp av de flesta fysiska varor som kan fraktas samt digitala och immateriella varor och tjänster. Dessa är några illustrerade exempel på när en vara skiljer sig markant från angiven beskrivning ur just vårt fall: Du köpte en dator med specifika delar men fick andra mycket sämre. Du köpte en ny vara, men fick en begagnad. Du köpte tre varor, men fick två. Varan blev skadad i frakten. Viktiga delar av varan saknas. Allt detta resulterar i sin tur till full ersättning omgående. Vad täcks inte av skyddet? Köparskyddet täcker inte inköp av specialtillverkade varor som vanligtvis inte är en del av vårt ordinarie sortiment. PayPal's köparskydd täcker inte heller varor som du hämtar av personligen och betalar för på plats, utan enbart för varor som har handlats via en godkänd PayPal-transaktion. Hur fungerar det vid eventuell tvist? Du behöver logga in på ditt Paypal konto och inleda en tvist senast 180 dagar efter gjord betalning för att starta behandlingen av ditt fall enligt köparskyddsavtalet. Om du inte kan enas om en lösning med oss, måste du trappa upp tvisten till ett krav inom 20-dagar efter att du inledde tvisten. Genom att trappa upp tvisten till ett krav ber du därmed Paypal-teamet att avgöra en rättvis dom i fallet. Trots våra många och olika försäljningar har vi aldrig haft en tvist eller varit i närheten, dock kan det fortfarande vara skönt att känna till att bra hjälp finns att tillgå från bland annat av Paypal ifall att du av någon anledning inte skulle bli nöjd med vår support. Extra trygghet i bakfickan helt enkelt!




Hur genomför jag en betalning med Faktura?


Att genomföra en betalning med faktura hos oss är både smidigt och tryggt. Allt du behöver göra är att fylla i ditt personnummer i kommentarfältet längst ner i varukorgen, skriva önskad fakturaperiod samt välja manuell betalning på vägen ut ur kassan. Vi kommer sedan granska detta i samband med er beställning, lägga upp en faktura åt er efter önskad fakturaperiod samt bifoga den i samband med leveransen. Önskar ni kopia på er faktura i förväg kan det även mejlas över till er. Vilka fakturaperioder kan jag välja mellan? Hos oss ingår det alltid 30-dagars kostnadsfri fakturaperiod som standard med ingen ränta eller uppläggningsavgift. Du betalar helt enkelt enbart för summan av din beställning plus eventuell fraktkostnad, resterande fakturakostnader och administrativa avgifter bjuder vi på. För 60-dagars fakturaperiod tillkommer endast en uppläggningsavgift på 290kr och för 90-dagars tillkommer en uppläggningsavgift på 390kr. Dessa priser är inklusive moms och gäller för både privatpersoner som för företagare. Vi tar dessutom inte ut någon ränta under er fakturaperiod eller liknade tillägg. Hur fungerar er kreditkontroll och när får jag svar? När det kommer till köp via faktura samarbetar vi med ett av Sveriges största fakturaföretag vid namnet Aros Kapital, som i sin tur erbjuder väldigt förmildrade kreditkontroller och lägger till skillnad från resterande bolag inte stort fokus på hur er betalningshistorik sett ut tidigare utan mer hur den ser ut idag. Vi kan bland annat därav glädjas av att bevilja många fler fakturaköp både för privatpersoner likaså företag. Statistiks sätt brukar vi befoga svar inom de närmaste 2-3 timmarna efter lagd beställning via detta betalningsmedel, för beställningar lagda senare på kvällen eller med högre köpesumma än 15000kr kan svar dock dröja till nästkommande vardag. Vad händer ifall jag inte skulle beviljas köp via faktura? De få gångerna det händer att köp via faktura ej kan beviljas för tillfället svarar vi alltid men en liten kommentar till varför detta kommer sig, samt erbjuder alternativa betalningssätt. Skulle ni inte beviljas köp via faktura ser vi inte det som ett problem och ni kommer alltid kunna betala med bland annat bankgiro, swish, postförskott eller till och med kontant på plats. Här är vi flexibla!




Hur genomför jag en betalning med Postförskott?


Att genomföra en betalning med postförskott hos oss är både bekvämt och tryggt. Allt du behöver göra är att fylla i att du önskar leverans via postförskott i kommentarfältet längst ner i varukorgen, välja fraktalternativet postförskott samt välja manuell betalning på vägen ut ur kassan. Vi kommer sedan skicka er order med postförskott till ert närmaste postkontor och avisera er så fort paketet finns att hämta. Observera att max värde är satt till 15000kr via denna betalningsmetod. Vilket fraktbolag kommer jag kunna hämta ut mitt postförskott hos? Inom vårt nära samarbeta med fraktpartnern Shiplink erbjuder vi ett brett antal fraktbolag som även har möjlighet för leveranser via postförskott där bland annat UPS, DHL och Postnord ingår. Vi utser automatiskt den bästa leveransmetoden åt er från det data vi har utifrån det område ni beställer leverans till utifrån bland annat tidigare leveranser, kundomdömen och leveranstider. Vet ni med er att ni önskar leverans via ett specifikt fraktbolag av dessa ovanstående så bifoga oss gärna detta önskemål i kommentarfältet i kassan så tillgodoser vi era önskemål så gott vi kan.




Hur genomför jag en betalning med Swish?


Att genomföra en betalning med swish hos oss är både blixtsnabbt och tryggt. Allt du behöver göra är att välja alternativet manuell betalning på vägen ut ur kassan, sedan skriva in vårt företags swishnummer 1231836022 tillsammans med ditt ordernummer och genomföra betalningen direkt via din mobila enhet. Inom loppet av några minuter kommer ni sedan få en bekräftelse på genomförd betalning av oss. För betalningar genomförda under senare kvällstid, helger eller röda dagar kan bekräftelse komma att dröja till nästkommande vardag, vi meddelar alltid bekräftelse. Hur ser säkerheten ut när man betalar via Swish? Likt våra andra betalningslösningar är säkerhetsfrågan alltid viktig, när det kommer till betalningar via swish är det ingen kompromiss. Alla inbetalningar godkänns tryggt med hjälp av Mobilt BankID. Lika enkelt och säkert som att genomföra vilken betalning som helst i internetbanken.




Hur genomför jag en betalning med Bankgiro?


Att genomföra en betalning med bankgiro hos oss är både traditionellt och tryggt. Allt du behöver göra är att välja alternativet manuell betalning på vägen ut ur kassan, sedan skriva in vårt företags bankgiro 5205-6082 tillsammans med ditt ordernummer via din internetbank eller direkt via din mobila enhet. Inom loppet av 1-2 vardagar kommer ni sedan få en bekräftelse på genomförd betalning av oss. För betalningar genomförda under helger eller röda dagar kan bekräftelse dröja till nästkommande vardag. Observera att inbetalningar via Swedbank kan dröja någon dag extra.




Hur genomför jag en betalning med Avhämtning?


Att genomföra en betalning med avhämtning hos oss är både snabbast och billigast. Allt du behöver göra är att fylla i att du önskar leverans via avhämtning i kommentarfältet längst ner i varukorgen, välja fraktalternativet avhämtning på plats samt välja manuell betalning på vägen ut ur kassan. Vi kommer sedan avisera er när er order är klar för avhämtning. Observera att en mindre handpenning kan komma att efterfrågas i förskott för större beställningar med avhämtning och betalning på plats. Detta för att direkt sortera bort oseriösa aktörer samt reservera lager åt seriösa köpare. Vart hämtar jag och hur kommer min beställning vara paketerad? Avhämtning sker alltid efter överenskommen tid vid Styrmansgatan 21 i Norrköping, skullen ni önska ändra tid eller datum vänligen meddela oss detta snarast. Även här får ni motta er beställning paketerad fraktsäker och slittålig, i samma still som att vi hade levererat via ett externt fraktbolag.




Office vad är engångsköp för PC eller Mac-dator?


Du hittar dem vanligaste frågorna kring Office här samt vad som gäller när ni inskaffar engångsköp 2019 jämfört med att ha ett Office 365 på abonnemang. Läs mer här: https://bit.ly/3lVnup7





Frekvent ställda frågor

 

Under detta avsnitt svarar vi på oftast ställda frågor av kunder och andra konsumenter, för att underlätta både för er och oss. Hittar ni inte det ni söker är ni mer än välkomna att kontakta oss under kontaktformuläret, via Facebook-chatten eller även Discord. Vi svarar alltid så snabbt som möjligt, oftast redan inom samma timme!

Tech & Meck

Skepparegatan 33 (Pick up)

602 27 Norrköping, Sverige

Organisation.nr: 960701-5436 

Momsreg.nr: SE960701543601

Kontakta Oss

 

Börja gärna att chatta in

Tele: (+46) 0761-77 89 36

E-post: info@techomeck.se

Ett färdigt kontaktformulär 

Kundtjänst Chatt

 

Mån - Fre: 10 tills 18:00

Lördag: 12:00 tills 16:00 

Söndag: 12:00 tills 14:00

Röd dag: 12:00 tills 13:00

Trygg E-handel

 

Alltid spårbar frakt

Ångerrätt 30-dagar

Säkra betalningssätt

Garantitid från 3-5 år

Image footer V9.png
11/24/2020